Monday, November 5, 2012

: Mission failed..!! :

ohoo..
mungkin bukan rezeki aku hari ni untuk melakukan niat murni aku..
'menderma darah'

hasrat aku nak derma lama dah..
sejak aku sekolah di Politeknik lagi
tetapi
disebabkan aku budak architecture..
confirm sangat tidur tidak mencukupi..
so, niat aku terpadam..
sampai la usia nak mencecah 30 thn ni hah~~

ermm...
sejak 2 menjak ni..
aku terfikir lagi nak derma darah..
mungkin disebalik niat aku tu..
aku cakap.. 
'nanti dah derma, darah baru akan diproses'
then,
dapat la baiki sel2 mati kat badan ni..
mcm yg menyebabkan pertumbuhan jerawat..
orang kata~~
jerawat tumbuh sebab 'darah kotor'
boleh ker mcm tuh..
hahaha
takkan la nak derma darah kotor kat yang memerlukan... kan~~
adoiyai~~
teruk betuk fikiran ni..

tapi ada baiknya aku
berfikiran mcm tuh..
sebab 
kalau tidak, sampai bila-bila pun aku tak bersungguh2 nak derma darah..
 aku pun nak tolong orang juga..
lagi pun perkara ni baik..

so,
aku dah set, pagi ni nak pergi derma darah..
huh~~
tapi
aku keluar rumah lambat..
kawasan hospital merupakan tempat kedua sibuk kot..
dari shopping mall..
aku pusing byk kali nak cari parking
tapi kesudahan nya..
aku balik ofis jer..

 Kesimpulan.. mission hari pertama
FAILED..!!!

aku nak try ESOK pagi pula..
nak kuar rumah awal2.. 
memang susah nak memulakan sesuatu perkara..
tapi motivasi diri kena tinggi...
7.30am.. mesti dah keluar rumah..
CHAYOK2..!!

Jesus will be with me...

No comments: