Monday, November 12, 2012

: Disiplin -out- :

aloha~~
masa aku p hospital nak jalankan misi aku hari tu..
aku terpandang ayat ini.

'rajin bekerja + rajin bercakap = bagus sekali'
'rajin bekerja + malas bercakap = kena buli'
'malas bekerja + rajin bercakap = wayang cina'
'malas bekerja + malas bercakap = tak guna'
'malas bekerja + selalu mengadu = nyanyuk'
'malas bekerja + selalu ponteng = baik berhenti'
'malas bekerja + suka termenung = baik mati'

aku cuba kaitkan ayat ini dengan kehidupan aku..
ayat mana yang boleh menunjukkan sapa aku..
huhu...
rasa2nyer ayat pertama - ke4 boleh dikaitkan dengan aku..
haish..
kejap mood ok..
kejap mood tak ok..

adoii..
susah nak disiplinkan diri..
aku kena paksa betul2 diri aku..
baru la boleh selalu jadi yang pertama tu..

sometimes,
ada jer problem..
aku dah out~~
nak focus pun dah sememangnya out..
huhu

hari ini pun aku rasa out..
entah...
aku tak sabar nak tunggu abis kerja..
rasa nak p jogging..
adakah aku tension selepas melihat berat naik 200gm..
huhu

nak makan pun takde selera da~~
semua bekalan dah abis.. 
bread, buah-buahan..
air pun dah abis sebotol...

risau jerawat tak baik2 ker..
yang kat bawah dagu dah ok..cuma tinggal bekas jer lagi..
and sekarang.. tumbuh pula tepi2 dagu..
tak pasti la sebab toksin masih nak keluar or sebab period..
ermmm..

tak tau nak cakap..
kena banyak bersabar lagi untuk kes2 pemulihan jerawat ni..
berat..pula aku kena usaha lagi nak cecah target..
banyak masa tapi kalau ikut carta target...
mmmmm... failed..!!

or
aku tension tunggu mr A msg..
tak jadi ka dia balik hari ini..
well, esok kan cuti..
mana tau ade orang dah 'racun' suruh stay..
huh~~

okay lar..
dah merapu..dah blog ni...
tension lagi kot..
stress saje aku ni..

chayok2.. 
chikbeth

Jesus is with me...
+amen+

No comments: