Thursday, November 15, 2012

: cuti awal muharram :

ohoo..
hari ini cuti..
-awal muharram-
tapi aku tak boleh nak duduk saja kat rumah..
nak buat kerja kat rumah pun aku tak boleh nak focus..
boring..boring..
+
kesepian ker?
haha
 
so,
my decision..
pergi ofis dan sekarang aku di ofis..
ermm...

susah juga jadi seorang perempuan kan..
dulu aku cukup slumber dengan perasaan..
aku tak fikir perasaan orang lain..
tak bermakna aku suka sakitkan hati orang..
kerana aku cuma anggap kawan
so, kawan2 kena ada perasaan yang slumber la..
terima apa jua tindakan kita asalkan tidak menyinggung perasaan..

huh~~
apakah topic aku pada petang yang mendung bagi aku ini..
aku suka nak cerita pasal mr A..
aku suka lepak dengan mr A..
kalau dia balik dari outstation lar..
aku cuba untuk menganggap dia HANYA sebagai seorang kawan..
tidak lebih dari itu..
aku belum terfikir 
pasal cintan-cintun..
komitmen untuk perkara lain lagi banyak..
biarpun usia dah nak cecah 30..
ohoo..

kenapa asyik cerita pasal mr A..
sebab dia kawan rapat aku setakat ini..
'mr' lagi..
haha
entah,seronok juga kawan dengan dia..
walaupun aku rasa aku boring~~

tapi
hari ini aku rasa sedih..
sebab mr A keluar outstation lagi..
biasa dia akan bagi info nak berlepas..
tapi terlupa kot..
so, aku buang ego aku 
sms mr A...
dia tak reply pun !!!
sakit hati terasa ow..
ini yang aku malas..focus hilang..

kalau dilihat secara luaran..
aku seperti dah 'angau' kat mr A..
tapi
bila aku selami hati aku..
jawapan nya masih -tidak-
aku sayang dia cuma sebagai seorang kawan..
cuma mungkin aku tidak ramai kawan lelaki..
info terkini dari mr A adalah penting bagi aku..
tapi bukan semua aktiviti dia aku nak tau..
cuma
sekurang2 nya ada ber'info' 
ok la tu..

tunggu la..
ada masa nanti..
aku akan luahkan status perhubungan kami..
haha
aku cukup risau kalau mr A fikir aku ada 'sesuatu' terhadap dia..
sebab ini adalah aku..
seperti masa hubungan aku dengan dia..
sekadar kawan..
biarpun sekali-sekala berlagak seperti 'couple'
ala, teman tapi mesra
okay~~
 
aku cuma tidak mau terasa diabaikan biarpun dia sudah memiliki orang lain..
haha over~~ kan
mungkin suatu hari hubungan ini akan renggang sepertimana kawan2 aku yang lain.
biar ia berlaku slow2..
bukan mengejut..
haha

dan ini juga
ini membuatkan aku belajar bagaimana hendak kontrol perasaan..
bukan senang..
hati perempuan sangat rapuh di dalam..
biarpun luaran nampak kuat..
sebab bila perasaan atau hati dilukai..
mengambil masa untuk baikpulih..
hahaha
pengalaman ka? 
hehe

ok la..
cukup sudah..

LOVE JESUS MORE
-chikbeth-
 
 

No comments: