Sunday, October 7, 2012

: You should get married....:

morning semua..
haha
awal pagi begini...
hidup membujang dan tidur ditemani meja labtop di sebelah..
apalagi.. kan
bangun jer, on labtop, on wifi...
online..
biasa aku akan baca online newspaper...
ye la nak mengetahui isu semasa..

Harian metro..
last paper online yang aku baca..
bercerita pasal perempuan bagai pelacur
lelaki yang 'teringin' tp takut isteri

huh~~
macam-macam la dunia sekarang..

ermm..apa kaitan dengan topic aku..
hehe

before ni, ada kawan aku bertanyakan usia aku..
aku cakap lar setahun lagi masuk angka '3'
which mean tahun ni dah berusia 29thn..
nampak tua kan, orangnyer still nampak muda..
*_*
(blushing~~)

then, dia pun cakap...
'patut dah boleh berkahwin'
amboi..senang nyer cakap..
haha

kalau ikutkan..
aku memang bersedia untuk menjadi seorang mummy kepada bakal anak-anak aku..
tetapi..
bila difikirkan kehidupan yang aku lalui sekarang..
bekerja + belajar..
aku harus cakap..
aku belum bersedia 100%

aku kena fokus dengan apa yang aku lalui ketika ini..
setelah semua nya selesai..
baru aku boleh fikir stage seterusnya..

'COMMITMENT'
bukan boleh dipandang ringan oo..
orang boleh cakap, nanti boleh lar reschedule masa..
for me a big NO...

aku mendambakan kesempurnaan dalam setiap perkara..
walaupun sukar untuk sempurna 100%..

hidup bekeluarga tidak boleh dipandang ringan..
bukan just berkahwin
beranak and so on...
tanpa punya matlamat untuk keluarga sendiri..
untuk masa depan pasangan..
untuk anak-anak.. making its worst..
semua itu kena difikirkan pada saat anda benar-benar bersedia untuk hidup berkeluarga..

aku punya anganan untuk kehidupan bekeluarga aku..
walaupun Tuhan maha tau apa yang dia sediakan untuk kita pada masa hadapan..
tetapi..
kita tetap diberi peluang untuk merancang kehidupan kita..

so, 
should i get married..
YES..of course BUT 
tunggu aku sudah bersedia sepenuhnya..
jadi pemerhati untuk kehidupan rakan-rakan disekeliling aku..
cukup untuk aku bersyukur kerana boleh belajar menilai untuk dijadikan pengalaman buat aku..
setiap mereka punya perbezaan cara..

sebab berkahwin bukan sekadar menyatukan dua orang insan
ia lebih kepada seperti 'pekerjaan' @ pelaburan
punya matlamat yang positif..
untuk keluarga, untuk anak-anak..

*aku pun tidak tau hendak mengambarkan kata-kata aku..

just doakan yang terbaik bagi bujang2 sekalian..
biarkan diberikan persediaan yang cukup untuk melalui fasa seterusnya..

+amen+
^_^
 


No comments: