Wednesday, October 17, 2012

: Exercise :

haishh..
hari ni rasa bosan pula..
nak buat kerja pun takda mood..

daripada aku conteng luahan berunsur 'negative'
baik aku cerita benda yang lebih 'positive'

haha
aktiviti aku sejak 2 menjak ini..
erm, seminggu lebih dah i buat kerja ni..
haha
exercise pagi dan petang..
haha
actually, surprise thing is i join aerobic pagi2 hari..
bangun kul 6 am..
buat apa yang patut dalam bilik air..
then, lebih kurang 6.45am..
aku meluncur ke taman gelora untuk join aerobic yang bermula jam 7am.
kalau tengok, senam aerobic ni dihadiri oleh anty2/uncle2 yang 40++ n above..
tapi aku suka nak join..
best sangat..
gerakan senam aerobic memang sesuai sangat untuk regangan otot2..
walaupun simple.. terasa gak otot bergegar..
hahaha
thats y aku macam 'addicted'..
ok juga la.. bagus untuk kesihatan.. 
sihat dan segar..

Petang selepas kerja pula 
aku pergi lagi jogging menemani kawan aku..
sebenarnya aku memang selalu jogging petang2 
if takde aktiviti bermain futsal or badminton di kem..
so, untuk mengelak aku menjadi lebih 'malash'
alternativenya.. pergi jogging..
aku perlu keluarkan peluh..
supaya toksik kat dalam badan ni boleh keluar..
then,
nanti kita akan lebih focus 
segar, bertenaga...
bila melakukan sesuatu perkara..

aduii..
tetapi aku lemau pula minggu ni..
goal untuk setiap hari pun aku tak tulis..
so, kerja aku ketika ini macam banyak 'ngular'
huh~~
benci lar.. keja asyik bertangguh...
walupun tak urgent..
kalau boleh biar dah siapkan awal2..
hari tu jer macam rajin giler..
sekarang 'incik rajin' dah p mana ntah..
kena panggil die semula.. 
halau pula 'incik malas' yang kalau boleh..
langsung tak nak jemput..
erm..
k lar..
chow lu...
bye..

rajin..rajin..
chayok3...

love ya
~chikbeth~ 

No comments: