Wednesday, October 3, 2012

: oucch...!! pimples... *_* :

haha..
bosan2 duduk pejabat sorang..
cara nak isi masa boring ni..
hah~~
berkarya dalam blog aku ini..
hehe

tajuk pada kali ini..
pimples...ouch!!..
really hate it..
dah hampir 7 thn aku bergelumang dengan pimples ini..
since 2005 dooh~~
before tu takde la berketul2..
siap aku sendiri yang sibuk nak cari jerawat ni kat muka..

nah~~
sekarang.. puas dah mengutil pimples ni..
before ni timbul n hilang tanpa tinggal kan kesan..
cuma tahun lepas rasenye..
pimples dah berubah species..
bila tangan gatal nak memicit..
boleh tinggal kan kesan berlubang and berparut pula..
argghh~~
dah la muka mmg ade scars semulajadi..
bila ditambah dengan pimple yg menyebabkan kawah2 ni..
aduiii..

so, sejak itu aku makin aktif mencari cara nak elak berlaku pimples yg berkawah ni..
susah juga..
aku dah cukup jaga muka..
nanti orang luar tengok
ingat aku tak jaga kebersihan..
adoii..

and
early this year...
i noticed.. pimples species baru lagi timbul..
huh~~
pimples pun ikut peredaran zaman ek..
pimples i ni tumbuh sikit2..
mula2 rasa sakit kat kulit ni..
spot area *dagu, bawah hidung -_-
nak picit pun tak bley... nanti akan membengkak pula..
lagi lama nak baik..
so, aku biarkan..
rupanya 'kilang nanah' sedang beroperasi..
aku biarkan lagi..
timbul dot putih...yang akan membesar dlm masa 1 malam..
the next day.. ia akan membesar dengan sihat.. 
so, nampak la dot besar kaler putih kat spot area..
macam chipsmore pun ade gak..
huh~~
bila orang yg pandang.. mesti tegur hok tu -_-
nak pecahkan takut bengkak..
i cuma biasa letak minyak gamat n cuci selalu..
supaya bersih..
lama2 pandai terpecah sendiri..
takde la lama kesan bengkak..
cuma bekas pimples ni lambat nak hilang..
kalau i makan kicap..
lagi lar bertompok2 muka..
haissh~~..
well, perempuan kan..
pasti ada rasa kurang selesa yang teramat sangat...
orang selalu kata perubahan hormon.. or resdung...

MRS 'P' nak jenguk tiap bulan pun mesti ajak pimples ni juga..
huhu...
datang sendiri suda lar..
adoiyaii

aku berharap.. 
tahun ni aku dapat lar..kurangkan sedikit demi sedikit pimples ni..
formula terbaru.. letak minyak gamat asli..
biar muka nampak berminyak asal pimples surut..
nampak lar ada perubahan..
cuma aku kena kontrol makanan..
minyak gamat dah tolong.. 
makanan pun kena tolong la...
huhuhu


chayok2

chikbeth



No comments: