Wednesday, October 10, 2012

: aku menderita.. :

aku menderita.. 
tiada sapa yang tahu..
seperti pernah aku karang ayat seperti ini sebelum ini..

hari ini,
sekali lagi hati aku meronta..
menderita..
bukan aku nak memperbesarkan..
tetapi
saja nak meringankan isi hati...
menenangkan fikiran..perasaan...

goverment baru jer dapat berita gembira..
dapat bonus 1 bulan setengah gaji..

tetapi..
selang sebulan..
perkara ini berlaku lagi..
bayaran lambat masuk..
tapi oklah 
dapat suku bayaran..
menunggu lagi 2 suku..

saman jpj!!
yang membuatkan aku
sedikit tertekan..
aku kalau boleh hendak bayar semaksimum mungkin..
iaitu rm150

daripada suku bayaran yang aku perolehi..
aku dah byr loan aeon
aku dah byr maxis post paid
aku dah cuba save rm150 untuk sama

tetapi..

unexpected thing happened to me last sunday..
aku diserang angin dalam perut..
yang membuatkan aku mengambil keputusan nak pergi klinik..
dapat injection, dapat ubat..
total rm91..
dah bajet lari.

aku kena berjimat..
bayaran kereta tertangguh lagi..

pasal saman
tertulis sekiranya bayaran dibuat dalam masa 0-15hari..
cuma perlu bayar rm150.
selepas itu..akan naik rm50 dan rm150..

tapi bayaran masih tidak menjelma 
walaupun untuk hari ini..

aku jadi penat..
nak memberontak pun aku dah kurang berdaya..
aku cuba meminjam dari rakan lain..
sekiranya boleh..
kalau tidak boleh.. aku cukup faham..

aku cuma ingin ucapkan 
ucapan syukur yang amat..
kerana Tuhan menyertai aku..
biarpun apa aku lalui..
aku sudah boleh mengawal..

aku tidak kurang makan n minum..
Dia tetap menyediakan untuk aku semua keperluan asas itu..

I love u Lord Jesus..
+amen+


 
 

1 comment:

flower said...

sabar jak beth..Gbu..:)