Tuesday, October 2, 2012

: Makan nasi :

aduiiyaii..
aku rasa sedih pula nak menghabiskan nasi yang aku bungkus pagi tadi..
aku tapau dari kedai pak akob yang terletak kat belakang ofis aku..
aku ingatkan dapat la nak berjimat beli makanan breakfast..
tapi abis juga rm4.00
aku tapau nasi goreng, daging masak kicap + tempe

aku tapau awal supaya tak perlu dah nak keluar lunch..
if tak, aku tak kuar langsung..
kat area ofis takde kedai yang jual roti or buah-buahan ke..
adapun kat seberang jalan..
malas nak lintas jalan..

bunyi macam berkira kan..
memang aku kena bajet lagi bulan ini..
gaji belum dapat uuuu...
entah bila pun tak tau..
aku bersabar jak la..
berjimat selagi boleh..

menderita gak
makan hati gak..
tapi aku malas nak bising2 dah..
as long nanti ada $$ sila bayar..
hutang pun bertambah *_*

kalau ade geng aku nak juga buat kerja part time..
tapi aku tak nak penat kan diri sangat..
sebab aku ada komitment dengan study lagi after abis waktu kerja..
aku kena persiapkan diri untuk menempuh tahun hadapan..
yang mana bagi aku..
merupakan tahun akhir aku belajar..
aku hendak cuba abiskan tahun hadapan..
cukup...
aku hendak memulakan career aku pula..
setelah hampir 4 thn lebih continue study..
 
huh~
bila dalam kesusahan seperti ini..
memang kita sedikit sebanyak sedar akan USAHA yang kita perlu lakukan
untuk meneruskan kehidupan..
 
chayok2 chikbeth
 
Jesus will be with u..
+amen+
 

No comments: