Monday, September 24, 2012

: Flashback :

haha
sejak 2 menjak ni..
ada saja benda aku nak luahkan pada blog ni..
banyak lagi menunggu..
tetapi biasanya...
apa yang terlintas sekarang.. 
hal itu la yang aku coretkan...

so, tadi aku dah shutdown pc..
on balik sebab terasa nak mengarang..
haha

ok..
tajuk yang terlintas kat kepala ni..
'flashback'

perkara-perkara yang berlaku di sekeliling aku..
menyebabkan aku tiba2 terfikirkan..
Didikan yang aku perolehi daripada kedua orang tua aku..

mungkin semasa aku kecil...
apa jua yang di suruh aku akan memberontak..
membebel or 'buat tak tau' jer walaupun disuruh..
aku rasa setiap kita pun pernah merasa kan..

so, hasil didikan itu..
aku dapat lihat hari ini..
secara tidak langsung..
apa yang aku lalui ketika aku masih kecil..
(especially sekolah rendah n menengah)
aku sudah praktikkan dalam kehidupan harian aku..
tanpa aku sedari..
walaupun tidak perfect 100%

aku sangat berterima kasih kepada papa n mama aku..
tanpa mereka aku tidak akan menjadi seperti mana aku sekarang..
even dah besar.. umur pun nak mencecah angka '3'..
mereka masih ambil berat..
walaupun aku dan adik beradik aku dah boleh berdikari 
dan membuat keputusan sendiri..

keluarga aku hidup sederhana jak..
aku sudah mula bekerja 'partime' semasa sekolah rendah..
bila cuti sekolah jak, jadi tukang cuci pinggan di tempat anty aku bekerja..
kadang-kadang tolong mama aku or jiran2 aku jual kuih sekitar flat..
even masa aku di Marudi pun aku pernah ikut mama aku berniaga di rumah panjang..

pengalaman seperti itu..
membuat aku 
'flashback'
hal-hal yg orang tua aku lakukan 
untuk menyara kehidupan kami sekeluarga...
dan mendidik kami..

so, aku bersyukur dengan apa yang aku ada pada ketika ini..
hidup aku cukup sederhana..
cuma perlu kerja lebih sikit..
supaya kehidupan masa depan lebih senang..
bukan untuk mewah tapi beroleh kesenangan..
 hehe

ok..nak chow lu..

bubye..

LOVE u Jesus..

chikbeth


No comments: