Thursday, September 27, 2012

: aku sengkek :

tiada sapa yang tahu..
poket aku semakin kering..
bulan ini gaji belum tahu bila nak dapat..

hanya Tuhan tahu betapa aku ke'sengkekan' sekarang ini..
aduii..
sedey..sedey..
hanya hati aku menangis..
aku memikir..
dimana silap aku berbelanja duit aku..
jika aku mengatakan aku ada memderma..
takkan hal itu aku ingin Tuhan lihat dan segera membalas untuk aku..
oh tidak..
ternyata itu tidak ikhlas..

huhu
lemah...
aku tidak makan, aku tidak kisah..
menjadi kisah bagi aku..
bila memerlukan duit untuk mengisi minyak kereta..
perlu membayar hutang..

ingin mengeluh pun tidak guna..
$$ takkan dapat juga...
menangis pun tidak guna..
balance acc tetap begitu..
aduiiyaii..

dugaan seperti ini..
yang membuatkan aku teringat akan firman Tuhan..
kena bersabar dengan dugaan seperti ini..
memang kita tidak patut hidup memperhambakan wang ringgit..
tetapi wang ringgit itu kita perlu untuk menampung kehidupan di bumi ini..
huk..huk..huk..

aku dah hilang maruah kerana aku tidak dapat menjaga kewangan aku..
hilang maruah apabila tanpa segan silu meminta pertolongan dari orang sekeliling aku..
tapi
aku masih mampu bertahan..
biarlah..
aku cakap sekali..
orang tak berbunyi..
aku senyap jak lar...
aku faham...

dugaan yang aku perlu lalui..
:(
chayok2 beth..

we can do it..

chikbeth
Love my Jesus very much...

No comments: