Saturday, November 12, 2011

: Tiba-tiba jatuh sakit :

Tanya sama pokok apa sebab goyang...
hah~~
pokok jawab... angin yang goyang...
tetapi...
kes aku ini..
panas kurang, hujan pun kurang..angin pun takda.. cuaca sedang2 jer..
tiba-tiba jatuh sakit..
first (selasa lalu)
perit tekak.. aku rasa last minuman yang aku minum air limau suam..
entah kenapa that day rasa macam nak minum air limau..
biasa air suam or teh o suam kurang manis
dah sedap2 minum..
ok lagi.. nothing wrong
Petang sikit.. tekak rasa, kejap2 batuk...
time nak balik kerja.. badan dah terasa tak sedap..
ada bahang duduk dalam badan..
so, balik lar awal... biasa lepak sejam, 2 jam until 3 jam kat ofis..
ye la.. balik rumah.. tilam ku panggil baring jer..



+


oowh.. back to the topic
hehe
malam2 terasa macam suhu badan naik..
niat di hati nak buat planning kerja sekolah...
di tangguhkan..
yang penting rehat..dah la aku takda stok ubat..
tidur sahaja la untuk elak makin melarat..
tido punya syok.. tau2 dah pukul 6am..
erm.. gagal lagi untuk menyiapkan kerja sekolah..
3 mlm jugak demam..

Dalam sakit2 sempat juga p melepak rumah memberku..
lama suda tak melepak sambil ber'gossip'
hahaha
ex-ofismate jugak.. pasti bercerita pasal suasana ofis lar..
time melepak ni.. hidung ok lagi...
hari ke-3 jatuh sakit..
baru la si hidung join sekaki..
huhu
pakej rupanyer...
sumbat tahap gaban..
bersin pun...adoiiii
achew~~~

jumpa doktor segalanye normal..
darah ok, suhu ok, tekak ok...
pelik kan doktor ni.. padahal..terasa sangat tekak ku luke..
hukhuk..
Doktor bagi ubat batuk yg mengantuk
so, aku tak minum la.. sbb nanti mengantuk
masa itu emas.. makan pil demam selesema jer

sampai la suara ku kedengaran serak-serak 'ayu'
kalau batuk..perggh~~sakit jugak wei..
hujung minggu nak travel kena kurangkan minum air..
*_*

hah~~tak pasti la ada kesinambungan or tak kisah benar aku ini..
dah jadi syok sendiri bila menaip....

aku harap semua dapat sembuh dengan cepat..
tadi pun dah ok.. cuma kadang2 batuk..

GOD bless me n all of us..

with L.O.V.E

chikbeth


No comments: