Wednesday, November 9, 2011

: kebersihan :


ha...
topic yang aku nak cerita pagi ini...
KEBERSIHAN
aku tidak tahu apa definisi kebersihan bagi sesetengah orang...
bagi aku ialah..
keadaan yang bersih...
tiada bau busuk
kemas..

aku faham..
susah untuk kekalkan kebersihan tahap minimum..
tetapi..
takkan la.. selepas menggunakan sesuatu peralatan atau tempat, kita tak boleh kemas
daripada biarkan bersepah..
sakit mata..
nanti ada penyakit datang..

itu la pasal..
kerajaan sediakan kemudahan untuk mengutip sampah2 yang kita buang setiap hari..
kalau tak kutip kan pandai pula nak komplen busuk..

cuba kembali ke rumah masing2..
kemas ker?
bersih ker?
tak 'tip-top' pun..
yang penting ada usaha nak membersih
huh~~
aku tak la obses bab2 kebersihan..
tapi akan sentiasa memastikan sesuatu tempat dalam keadaan bersih dan kemas..

walaupun sesibuk mana..
hanya luang kan sejam dua..
kita pupuk nilai kebersihan dalam diri kita..
sure.. akan menjadi kebiasaan.
bukan hanya untuk diri kita
tapi keluarga kita..

'bersih itu sihat'

sekian

chikbeth

with L.O.V.E

No comments: