Tuesday, November 29, 2011

: LEPAS GERAM :

hari ini..
hati aku rasa tak berpuas hati.
kerana masih ada rasa hormat serta tolak ansur..
aku pendam
dan aku perlu curahkan juga..
tempat terbaik adalah di dalam blog sendiri..
kawan-kawan di alam maya mengetahui nya
tidak apa..
hanya untuk di kongsi di sini bukan melalui mulutku..
biar minda + hati ku yang berkata-kata...
adalah lebih baik luahan yang dikeluarkan oleh mulutku sendiri..
aku risau ia akan melarat ke perasaan negative..
be positive..
semua perkara ada sebab.. bukan secara kebetulan..

okay..
lepas geram terhadap kerja yang aku lalui..
ya~~..memang aku still mentah..
banyak lagi perkara yang aku perlu pelajari..
aku perlu 'handle' dengan cara matang.
tetapi.
perkara yang membuat aku tidak puas hati..
bila mana..
aku sudah buat sehabis baik..
tapi still ada 'kesilapan' yang tidak disengajakan..

aku ingatkan pihak yang sepatutnya sudah menyelesaikan bagi pihak aku
ternyata tidak~~
aku masih ingat, aku ada menyebut perkara tersebut banyak kali..
bukan sekali
TETAPI..
hasilnya tetap silap..

otak aku melakukan 'flashback'
mencari dimana kesilapan itu terjadi..
aku akui.. mungkin aku juga silap..
tidak 'follow-up' mengenai perkara tersebut
aku kena terima kesilapan ini secara optimis..
ia suatu pelajaran serta pengalaman kerja
untuk menjadi lebih efisien dalam melakukan and menyelesaikan sesuatu perkara..

ternyata dengan melakukan luahan seperti ini..
hati aku kembali tenang..
dan
berusaha untuk memperbaiki kesilapan..

Tuhan juga menyertai aku..
i love Him..
Thank you Lord..


chikbeth

No comments: