Thursday, March 21, 2013

: Bagi chance :

~~bicara~~
tadi aku minum nescafe..
terasa hang kepala..
baru teringat kenapa aku jarang2 nak amik coffee sebagai minuman..
aku akan merasa diri aku melayang...
*_*

berkenaan tajuk post hari ini..
kita biasa mendengar pasal perkara
beri peluang..
give chance..
bermakna kita diberi atau memberi peluang untuk 
memperbetulkan,
memperbaiki,
'upgrade'
mengenai sesuatu hal.
yang berkaitan 
dengan 
kehidupan
atau hal kerja

jika berkenaan dengan beri peluang...
biasanya akan mengambil sedikit masa..
bukan berlaku dalam masa yang singkat..

aku cukup pelik dengan perangai bos aku..
bukan untuk mengutuk or mengumpat..
just, aku sedikit tidak faham..
kenapa tidak boleh beri masa dan peluang untuk belajar..
bukan senang nak belajar sesuatu perkara baru
dan faham dalam masa yang sangat singkat..

kadang-kadang aku kesian bila nampak staff baru 
kena 'maki' kerana kesalahan yang kecil..
sebab kenapa buat silap..
belum tahu
tetapi 
bos seperti tidak boleh menerima hal tersebut...
 huh~~

takkan la..
bayi umur sehari kita nak terus dia pandai membaca..
tak logik kan..
pasti ada hari dan bulan serta tahun masa yang diambil untuk mencapai tahap itu..

kisah ini sama la..
kita tak boleh paksa..
kalau aku nak flashback kerja aku..
sama juga..
hampir 7 thn aku hendak menjadi seperti sekarang..
itu pun belum mencukupi..
aku merasakan diri aku jauh ke belakang berbanding kawan-kawan sebidang dengan aku...

ermm..
kita kena tengok keadaan..
ada perkara kita tidak boleh bagi peluang..
ada perkara kita boleh pertimbangkan..
ada perkara kita boleh beri peluang...

fikirlah...

Love Jesus More

chikbeth




No comments: