Tuesday, March 19, 2013

: Tahap Kemalasan :

aku baru terfikir nak taip perkara berkaitan dengan topik..
tapi hal itu la yang membuatkan aku tiba2 'malas' nk menaip..
aduii..
aku tak tau ke mana semangat bekerja aku..
aku rasa macam wayang cina dah..
datang kerja.. buat kerja sikit..
cakap lebih...
tapi aku tak cakap lebih...
internet lebih.. 
takde benda pun aku surf
sekejap2 online lagi..

maybe kerja aku nak buat ni macam tak jumpa lagi butang start
masih tercari2 jalan nak dituju..
aku pening la..
bila ditanya dah siap or belum
aku akan jawap.. tengah buat..
sangat selow okay nak siap kan kerja..
memang betul2 ada jangkitan sakit malas nak buat kerja..
aku memang kurang minat nak keluar kan idea..
bila dah diberi idea
aku rasa kurang logik..
erm..
buat semangat aku down....

aku perlu cari kerajinan aku nak buat kerja..
banyak kerja tertangguh sebenarnya..
kerja kawan aku..
kesian dia..
mesti tak berani dah nak tanya psal drawing dia tuh..
hukhuk..
aku ada idea kat kepala
tetapi
'kemalasan'
yang melampau bila nak start keja2 yang melibatkan komputer
dah berada di tahap maksimum..
aku tak boleh bertahan lagi dengan keadaan seperti ini..
takkan la gara-gara 
studio topikal aku postpone..
aku biarkan semangat aku dulu itu padam..
aku kena biarkan adrenalin ku terus bergerak dan bertindak..
aku tidak mahu kemalasan menguasai diri aku..

bukan semua perkara aku malas..
hal nak menyiapkan kerja yang aku kurang minat..
kurang mahir
aku jadi lemah sikit..
aku jadi kurang berminat

mungkin kecerdasan aku makin kurang..
aku dah kurang stamina sekarang ni..
aku perlu cari masa nak bersukan semula..
aku kena start jogging semula..
kembalikan kecerdasan otak..
stamina badan...

nanti tak pasal2 berat badan naik...

huhu..
memang tak seronok rasa seperti ini..

-_-

JESUS help me...


No comments: