Wednesday, March 6, 2013

: RM - Ringgit Malaysia :

duit...
sapa yang tak nak duit kat dunia ni..
semua orang kerja nak dapat duit..
begitu juga dengan aku..
tapi 
bukan sekadar bekerja dan setiap bulan dapat duit..

kerja aku tidak melibatkan sesuatu format yang aku perlu lalui setiap hari
ia merupakan sesuatu kerja yang baru setiap hari..
tiada yang sama.. 
melainkan software yang digunapakai dan sekiranya ada keja amendment

setelah lama bekerja..
aku lebih suka kerja yang siap sepenuhnya 
walaupun ia masih dalam peringkat proposal..
i mean apa yang client minta.. make sure dah ade time discuss about the proposal..
aku rasa setiap orang pun akan berfikir dan melakukan perkara yang sama seperti aku..
aku tidak pandai menyiapkan kerja last minit ON time.
pasti terlajak masa sehingga aku dapat siap 100%
sebab aku seorang yang perfectionist..

berbalik kepada RM..
ya.. memang client aku, ada menyatakan amount yang aku akan dapat..
aku ucap banyak2 terima kasih kerana nampak usaha aku..
tetapi bukan duit menjadi keutamaan aku..
yang paling penting kerja aku 
nampak professional..
walaupun kalau dibanding dengan tempat yang maju..
cara presentation they all lebih gempakss..

idea bukan senang nak dapat
especially macam aku ni..
agak lambat nak dapat idea..

kadang2 aku tak mahu seperti hidup bersandarkan duit..
macam kita memperhambakan duit la pulak..
huh~~
aku nak biar bayaran kita dapat setanding dengan usaha..
dalam alkitab pun ada menyatakan

"apa yang kita usahakan, itulah hasil yang kita akan tuai"
renung2-renungkan..

itu saje nak tulis..

Thank you LORD..

-chikb3th-

 

No comments: