Tuesday, January 29, 2013

: Getting better :

huhu..
sekarang ni aku rajin cuci muka time kerja..
if duduk ofis jer.. boleh lar cuci muka kan..
ohooho..
sebelum ni aku pernah luah muka aku yang tumbuh jerawat 
macam cendawan tumbuh lepas hujan..
(malas nak tag blog tuh..haha)
selepas consume vitamin c organik..
toksik keluar jadi jerawat..
teruk juga la...
paling teruk bila aku biarkan ia bernanah..
taknak pecahkan..
bila dah kering aku kutil..
perghhhs..
merah berdarah sekitar mulut aku coz luka jerawat kawasan itu..

komen dari orang sekeliling..
especially orang dikampungku..
beth, kenapa muka? makin teruk?
beberapa orang juga yang tegur...
actually time balik Christmas that day.. 
muka aku berparut teruk..
luka jerawat jadi warna gelap.. nampak la bertompok-tompok muka..
aku jawab slumber jer.. salah kan vitamin C..
haha
malu and segan juga bila orang tegur..
tapi aku percaya muka aku akan semakin baik..
sebab first time kena teruk macam itu
huhh~~
biarlah toksik2 semua keluar..
bahagian dalaman jadi semakin sihat..

so, hari ini..
29.01.2013
tajuk post aku 'getting better'
mean jerawat2,
Oops bekas jerawat dah semakin baik..
dalam proses pemulihan..
ada juga tumbuh 2,3 ketul sebab tangan aku 'miang'
and maybe 'bendera merah' menjelma..
tapi
so far memang makin OK..
taknak puji lebih2 nanti jadi lain pula..
yang penting semakin pulih..

apa yang aku buat?
cuci muka dengan sabun bos aku rekemen kan..
amalkan minum produk melilea soya + MGO
makan pulak kapsul cuci darah brand himalaya NEEM
ada juga amik vitamin C 1000mg
minum air suam banyak..
minum jus buah..makan buah..
exercise..
aku pun x sure yang mane bagi kesan yang lebih.. 
bagi aku semua yang diatas telah membantu dalam proses pemulihan jerawat aku ini..
baik secara dalaman dan juga luaran..
hehe

itu saje..

bye

 | LOVE JESUS |


No comments: