Wednesday, January 23, 2013

: bersabarlah :

dugaan di tahun baru 2013..
aku baru berazam untuk lebih focus and positive 
setelah seminggu aku melalui hari bekerja di tahun baru..
aku dikejutkan dengan berita nenek aku sedang nazak..
aku sedih tapi aku redha dengan pemergian dia..
sebab Tuhan telah beri nenek aku hidup yang cukup panjang..
may her soul rest in peace
+amen+

balik dari funeral my nenek..
aku memulakan kehidupan kerja aku seperti biasa..
dan seperti biasa
ia berada di tahap kelam kabut..
susah juga kalau kerja tidak mempunyai 'rules' yang betul..
aku jadi geram dan kelam kabut juga..

aku nak biar kerja itu sistematik..
bukan main terjah jer..
bila nak maju..
kalau kerja asyik kelam kabut..

aku dah cuba upaya mengurus kerja aku dengan baik..
malang sungguh, aku masih fail organize masa dengan elok..
di campur-aduk lagi hal kelam kabut..
huh~~
tension n stress jugak..

sabar jak lar..
kadang2 penat kepala memikir macam mana nak bagi lagi organize..
aku sekarang ni dah set dateline untuk setiap kerja aku..
tapi kadang2 tidak tercapai..
kerja masuk..
tangan yang buat hanya aku seorang..
ermmm..
sabar jer la..

aku kena uruskan hal ini dengan cepat..
kalau boleh sebelum semester bermula..
if tidak aku lagi serabut, kelam kabut dan lintang pukang selepas sem buka..
sebab..
bila study
jadual dah tersedia..
and lecturer pun dah ada dia punya 1 sem planning..
kena follow...

same goes to work..
aku kena pandai organize, plan..
so that its will move smoothly even not 100%

chayok2 chikbeth..
banyak-banyak bersabar...

GOD be with u..
+amen+

No comments: