Thursday, February 16, 2012

: Thank GOD :

Ucapan syukur dan Terima kasih..
itu yang termampu hendak di ucapkan..
kepada Tuhan..

kerana memberikan kehidupan yang sederhana
walaupun tidak seperti yang kita impikan..
mungkin perlu ada usaha lebih lagi untuk menjadikan ia realiti..

kenapa aku berkata demikian hari ini..?
setiap hari aku membaca newspaper.
terlalu banyak cerita yang mengemparkan pembaca...
lebih banyak kes-kes yang melibatkan aktiviti sosial manusia...
bagaimana kurang bernasib baiknya mereka ini..

apabila dilihat pada diri aku sendiri..
ternyata aku masih bernasib baik..
kerana
punya pekerjaan yang boleh menampung kehidupan aku..
mempunyai keluarga yang masih mengambil berat tentang aku..
memiliki kehidupan yang sederhana..
(tidak susah or senang la...)
hidup dalam keadaan yang aman
tiada gangguan
boleh lagi gelak, ketawa...

betapa beruntungnya aku..
jika hendak dibandingkan
kisah2 yang terpampang di dada akhbar..
kesian mereka..

so,
mari kita sama2 mengucapkan terima kasih kepada Tuhan kita..
kerana memberi kita kehidupan seperti apa yang dilalui..
setiap manusia.. berbeza..
ada cabaran nya sendiri..
ia semua mengikut kemampuan kita..
DIA tahu...

LOVE ya...

chikbeth

No comments: