Friday, February 3, 2012

: hari ini last :

huhu
:((
sedih2..
hari ini merupakan hari terakhir kawan aku berada di kuantan..
Betty Ingai..
cousin kepada Josephine..
aku mengenali dia 3 thn lebih...

Selama 3 tahun lebih berada di kuantan..
banyak perubahan yang dapat dilihat pada betty..
bekerja sebagai 'cikgu' di taska megakids..
memberi dia banyak pendedahan tentang cara2 pendidikan awal kanak2
walaupun tidak menerima sebarang didikan mengenai hal tersebut..

tetapi
sikap dia yang sudi belajar..
membuatkan setiap perkara dia terima dan fahami dengan baik
setiap task yang diberi, dia dapat siap kan dengan cemerlang..
tanpa merungut..

cuma keadaan tempat kerja..
kemelut yang berlaku antara pekerja dgn majikan
'sedikit' penindasan berlaku..
menyebabkan dia memberi NOKTAH untuk pekerjaan nya itu..
mungkin tiada ransangan POSITIF daripada rakan2 lain..
'pertimbangan' tentang perkara itu tidak dibuat sebaik mungkin..


ermm
perasaan, sedih...
memang
sedih..
aku sudah bersedia untuk menerima pemergian dia balik ke Sarawak..
tetapi..
bersediakan hati aku..
sbb dia antara sahabat 'sempoi' aku ketika keluar bershopping..
kami akan melakukan perkara kami sendiri..
ketawa ikut suka kami~~
bercakap dengan suara yang kadang2 kuat~~
bergossip hanya antara kami..
selain, sesi kaunseling...
akrab~~
mungkin istilah ini boleh digunakan..


aku berharap..
apabila dia balik nanti ke Sarawak
dia akan meneruskan perkerjaan sebagai cikgu taska..
kerana dia mmg ada bakat untuk menjadi pengasuh yang baik dan modern...
Walaupun masih muda..
tetapi
perkerjaan sebagai guru Taska amat sesuai untuk dia...
mungkin suatu hari nanti dia boleh membuka taska sendiri..
melakukan inovasi dalam kerjaya sebagai guru Taska..


GOD
be with BETTY INGAI...
help her
wherever You will put her after this...

GOD bless her..
amen.

No comments: