Saturday, August 11, 2012

: Nak diet and Jaga muka : amalanku :

haluu hi,
happy weekend..
hehe
hari ini jadual aku kelam kabut sikit..
aku sepatutnya pergi ke ofis tempat aku praktikal
tetapi lambat buka pula ofis kat situ.
disebabkan aku perlu menjenguk 'washroom'
so, aku balik semula ke ofis tempat aku bekerja..

fuh~~ lega.
kira kul 11 lbh kawan aku message.. 
berbunyi "if nak p ofis, msg die"
tapi aku cakap cancel la.. dah lambat sangat..
sabtu keja half day jer.

apa yang aku buat time di ofis..
biasa aku ada kat KL..
bila kena datang ofis hari sabtu..
jadi malas buat kerja..

so, aku pun merajinkan diri baca 
sebanyak mungkin cerita pasal amalan kesihatan yang baik
berlambak petua2 yang dikongsi dalam alam maya ni..
tetapi aku lebih suka 
kalau penulis semua berkongsi hasil dari amalan tersebut...
ermmm..mm

buat masa ini,
rutin aku..
tiap pagi minum jus perahan lemon + air suam < baik untuk perut..
(sikit jer la, tak berani byk takut usus jadi nipis << nonsense kot..)
dalam pukul 8 pg pula..aku buat pula soya melilea shake
(dulu ade campur melilea organic tp stok botol kecik takde..stop dulu, hanya ambik soya)
pastu,
aku potong buah-buahan and tomato < baik untuk kulit
ini la snack aku sepanjang waktu bekerja (sihatkan) *_*
selebihnya aku amalkan minum air suam..
makan tengahari seperti biasa jer.. 
sekarang perut tak boleh nak makan over..
yang penting aku nak metabolisma badan aku tinggi..
supaya makanan senang dicernakan.. 
tidak bertukar jadi lemakss..^_^

itu la amalan yang aku buat setiap hari..
selain aktiviti bersukan.. untuk meningkatkan kecerdasan otak..
bagi aku berat badan TURUN adalah BONUS..

kalau nak cari info khasiat lemon, tomato..
anda boleh search google jer..
check it out....

and i wanna check out first ^_-

chikbeth


No comments: