Thursday, August 16, 2012

: aku dan baju raya 'polka dot' :

haha..
orang nak beraya 
aku pula sibuk ada baju raya..

actually, 
itu semua kebetulan jer..
nak dijadikan cerita..
kain yang diberi nama 'english cotton'
aku beli semasa temasya sukan Malaysia (SUKMA)
yang berpangkalan di Kuantan pada bulan lepas..

time tu..
aku dan kawan aku pergi stadium untuk menonton upacara perasmian secara LIVE..
so, after abis acara itu..
aku dan kawan aku jalan2 di booth yang dibuka di kawasan parking kereta..

tiba-tiba mata aku tertarik dengan kain kaler pink ada dot2 yg tak serupa dot..
hehe
cantik pulak..
so, aku dan kawan aku survey la kain2 yg ada kat gerai itu..
lama jugak..
and rambang giler mata..
murah pun murah la jugak..
blh nego lagi
at last, aku terbeli jugak..
aku beli kaler pink and kawan aku amik kaler ijau...
semua sekali RM90.++ (luper dah...)

seminggu SUKMA berlangsung..
takde masa langsung nak jenguk venue sukan..
i nak sokong SARAWAK jer..
haha
well, tanah tumpah tanahair ku..
hehe

so, seminggu berlalu SUKMA
hari akhir SUKMA
plan sekali ngan kawan aku nak p tgk SUKMA..
actually byk dah acara abis..
sempena harijadi anak kawan aku..
just bawa la kat mane2 venue..
janji ada merasa suasana SUKMA..

tetapi..
tak boleh lama sebab kawan aku kena balik kampung..
teman kan ayah die sorang2..
sbb family yang lain2 p jenguk anak saudara..
so, kawan aku ajak balik sekali..
aku pun ok jer..
sekali sekala..
kawan aku pesan suruh bawa sekali kain yang aku beli that day..
erm... ok jgk..
klu nak tunggu bile la nak buat kan..

jeng..jeng..jeng..
semalam dah dapat dah kain itu telah bertukar jadi baju kurung pahang..
kat bahagian lengan ade bunga2.. seluruh badan ada polka dot..
hehe
comel2..
pinkish lagi..
hahaha

aku dah amik gambar 
cuma tak boleh nak upload..
next time la update..

hehe 
boleh lah nak beraya guna baju tu..

Selamat hari raya 
kepada
abang aku dan keluarga,
adik aku serta keluarga juga..
dan semua

hehe

bubye..

No comments: