Friday, July 13, 2012

: HAK MUTLAK :

huh~
salah satu perkara yang boleh buat mood aku hilang..
nama aku
TABITHA BINTI NYAYONG
no kad pengenalan
830224-**-****
merupakan hak aku sepenuhnya..
takda orang boleh guna selain aku sendiri penama kepada identiti itu..

tetapi
hari ini..
aku di PAKSA untuk mengguna nama itu untuk beli NOMBOR BARU CELCOM..
maksud nya..
NAMA AKU tetapi BUKAN aku yang guna...
bukan dari keluarga aku pun..
orang luar dari darah yang mengalir dalam tubuh aku ini...
bau-bau kacang pun langsung tak ada...

aku dah ade 2 nombor..
tak perlu nak letak banyak2 list nama kat celcom ker, maxis ker, digi ker..
no yang aku guna..sampai bile2 pun aku takkan tukar...

biarpun orang lihat perkara kecil..
tapi bagi aku itu sudah salah...
HAK MUTLAK..
MILIK AKU SEORANG...

kita tak tahu apa akan berlaku suatu hari nanti...
walaupun orang kata takkan berlaku..
kita kena berhati-hati sebelum perkara tak elok berlaku..
 
sakitnya hati bila fikir..
memang la boleh terminate..
tapi aku ada hati dan perasaan...

bila orang buat aku macam ini..
hati aku rasa sakit..
aku rasa nak menangis..
kenapa mudah sangat nak guna nama orang...
sesuka hati....
walaupun aku tidak bersetuju...

SANGAT-SANGAT TIDAK BERSETUJU...

orang boleh komen n bagi cadangan 
tapi 
bila berada di situasi aku...
baru tau kenapa.....

GOD be with me...
 


No comments: