Saturday, July 14, 2012

: Keimanan :

bila masalah timbul..
baru la kita sedar 
betapa pentingnya kita mengukuhkan iman kita..
hubungan dengan Tuhan..

Pada Dia kita berserah
segala sesuatu..
supaya kita tidak jatuh dalam melakukan dosa..

bila masalah hadir dalam hati kita..
timbul perasaan marah..
kita berbalik kepada Dia..
Dia, Tuhan kita yang akan sentiasa bersama kita..
dalam apa jua situasi yang kita hadapi..
akan memberi ketenangan..
agar kita lebih berfikir secara rasional..
tanpa bertindak secara melulu..

MULUT...
adalah anggota badan yang Tuhan berikan untuk kita guna untuk makan..
diciptakan Dia suara agar kita boleh bercakap, berinteraksi dgn yg lain
tetapi
apabila kita tidak menjaga ia dengan baik...
yang mampu menjadi racun..

kita kena jaga hati dan perasaan kita..
bila ia di calar.. racun itu la yang akan keluar dari mulut kita..
sehingga orang yg menerima 'racun' itu akan bertindak mengikut apa yg telah kita nyatakan
padahal.. 
orang itu tidak mengetahui kebenaran sebenar..
itu semua bergantung kepada IMAN kita..
kita patut jaga iman kita agar tidak terpengaruh dengan godaan di sekitar kita..

telah dinyatakan
IMAN TANPA PERBUATAN ADALAH SIA-SIA/MATI..

aku tidak pernah menyatakan aku adalah yang terbaik
aku cuma mencuba untuk hidup menurut buah-buah roh..
aku bukan lah seorang yang mendalami ilmu agama..
tetapi aku belajar untuk memahami apa yang aku patut lakukan untuk kehidupan aku
supaya diterima oleh Tuhan Yesus..

aku juga ada prinsip hidup aku sendiri..
'polisi' hidup...
dimana-mana jua kita tahu setiap perkara yang teratur akan ada polisi yang harus dituruti.. 
dan aku pasti, anda tahu apa akibat jika melanggar polisi itu..
Telah dinyatakan..

seperti juga bila kita tidak menjaga keharmonian kehidupan kita dengan Tuhan...
akan ada hukuman yang akan kita terima..

renung-renungkan la chikbeth..

filipi 4:13
'segala sesuatu dapatku tanggung, 
di dalam Dia yang memberi kekuatan kepadaku"

ILOVEU




No comments: