Tuesday, April 24, 2012

: Tidak Suka 2 :

Gaya Etika kerja yang kurang diminati oleh aku
aku bekerja dalam bidang reka dalaman
tapi bukan untuk superberb!! punya area..
biasa2 jer..
yang penting sesuatu tempat tu nampak penambahbaikan
yang luar biasa...

tetapi
ada juga client kami disini..
yang aku cukup tidak suka..
(herankan, byk hal aku tidak suka...)
(bukan sbb pesismis cuma ingin berlaku adil dan buat perkara yang benar di sisi agama)

cari kitaorg nak buat design..
bagi hari ini..
esok dah tanya or minta...

hello..ingat we all robot yang boleh kerja 24jam ker...
nak potong 'Q' kerja2 lain..huh~~


aku sedar,
aku bukan pekerja yang bagus...lambat sikit buat kerja..
mcm dah kurang berminat nak buat design..
lagi2 asyik buat kerja rushing
{kepala jadi buntu}

tapi aku
paksa diri juga untuk terus menanam minat..

kalau aku stress buat satu drawing ni..
aku akan buat la drawing lain pula..
sikit2 siap juga
walaupun kadang2 'ngular'

hah~~
yg ni dah kira sedikit 'stress' sbb update blog waktu kerja...
tu semua disebabkan seorang client ni..
datang tanya 'drawing dah siap'
{dalam keadaan ala2 berbisik pula tuh}
mcm tu la manusia..
bila hendak guna, baik sangat..
bila dah dapat, pandang pun tak..

lagi satu aku tidak berkenan dengan sikap client ni..
walaupun
hanya wakil dari tempat dia bekerja
tetapi cukup memalukan 'brand' yang dia pikul...

Kenapa??
sebab buat rasuah...
bukan bos i yang bagi rasuah..
dia yang pandai2 buat rasuah..

Macam mana perkara ni berlaku..
ada lar 2,3 kali i terdengar..
baru tengok site nak renovate

dah ada kata2 'hint'
contoh 1 ;
{satu set golf pun okay lar}
contoh 2 ;
{sebutharga dah bagi, cakap lulus..
then datang ofis..dia leh up kan sebutharga 10k..
kata bajet ciput~~}
huh~~
contoh 3 ;
minta my bos bayar rm500 {if i'm not mistaken}
projek kecik kan..minta "rasuah" pun ciput...
TERUKS...

Gejala rasuah ni memang berleluasa sekarang..
bukan pak polisi jer..or jpj
bidang macam we all ni pun lagi banyak..
sebab nak projek la.. itu la. ini la..
persaingan kurang sihat..

aku emosi sebab aku tak nak lakukan perkara macam tuh...
siapa tak nak hidup senang..
tapi dengan cara salah..
Tuhan pun tak berkenan..
tak takut ape durg ni...
huh~~

be with me GOD...

chikbeth








No comments: