Saturday, May 5, 2012

: Cabaran 3 bulan :

Cabaran...3 bulan
apakah itu?
Dah masuk bulan May atau singkatan orang selalu sebut bulan 5..
ada satu hari..
aku dan aku kawan Josephine..
berborak pasal berat badan..
borak punya borak..
tiba2 kami buat cadangan betting pasal berat badan ni..

tau tak kalau menang dapat apa??
hehe
RM200

pertaruhan ini adalah sihat..
baru ada semangat sikit nak berjuang...
haha

disebabkan berat badan kami berbeza 
dan amat mustahil untuk dapat jumlah penurunan yang sama
so, kami set target penurunan berat badan...
dalam masa 3 bulan
sapa yang dapat capai berat target akan dapat imbuhan itu...
tapi kalau 2,2 berjaya 
kami berdua akan keluar makan malam di KLCC katanyer..
haha
dengan pakaian yg superberb!! ladies kowt...
dah 'kecik' boleh la bergaya kan..
haha

aku perlu turun kurang dari 10 kg jer..
kalau ikutkan BMI sekarang dah stabil
cuma
aku rasa hendak lihat if berat aku capai 'berat target'
bagaimanakah rupa aku ketika itu..??
sebab aku sentiasa berada dalam lingkungan wanita chubby
selain, ingin mempunyai badan yang lebih ringan
dan
kemungkinan besar ini akan
memberi kesan kepada kecergasan badan dan kecerdasan otakku..
YES!!..
hal kecerdasan ini yang membuatkan aku bersemangat hendak meringankan badan..
sebab aku rasa diri ini sangat lembap..
tak lah sampai 'sangat'
badan aku, aku tahu apa yang perlu aku perbaiki jika aku mahukan perubahan kehidupan aku..
bukan untuk study sahaja tapi untuk pekerjaan..
aku tidak mahu bekerja hanya makan gaji buta..
mesti la aku ingin peningkatan terhadap pencapaian aku...

so,
aku harap cabaran ini aku ambil dengan serius..
biarpun aku dan kawan aku tinggal berjauhan..
kena berdisiplin dan confident
bahawa kami BOLEH!!

Tuhan Sertai kami..
Love ya..

-chikbeth-

No comments: