Wednesday, April 18, 2012

: rahsia or secret :

rahsia...
aku tak dapat mencari maksud sebenar perkataan ini..
rasanya ramai yang mengetahui
'rahsia'
sesuatu hal atau perkara yang tidak boleh diberitahu kepada orang lain.
walaupun orang yang kita kenali and percayai..
kerana telah ada perjanjian mengatakan perkara itu rahsia
dan
sebaik2 nya dirahsiakan..

tetapi
aku tidak faham..
kenapa masih ada yang tidak dapat menahan daripada membongkarkan rahsia ini..
walaupun diberitahu seeloknya jangan bagitau..

huh~~
bukan apa..
rahsia syarikat berlainan dari rahsia sesama manusia..
agak sukar bagi aku ingin mengulas hal ini..
pembongkaran rahsia
yang mana kita perlu lihat juga kepada siapa kita perlu bongkarkan rahsia itu.

bagi diri aku
hal seperti ini
menyebabkan aku jadi lebih berhati2 serta memilih untuk berkata-kata
walaupun hati meronta2 untuk bercerita
tetapi
jika keadaan sebegini..
sesuatu cerita akan menjadi rahsia bagiku.
tengok pada keadaan dan juga orang yang ingin disampaikan..
bagi aku...rahsia tetap rahsia
melainkan orang yang menyampaikan rahsia membenarkan untuk dicerita dengan orang lain..

mungkin anda pernah melalui
ataupun belum..

aku dah biasa melalui perkara ini..
rahsia yang tidak sepatutnya dikongsikan telah dibongkar..
yang pasti bukan aku.........huh~~
bagi aku
sesuatu rahsia yang tidak patut dibocorkan sekiranya ia boleh mengaibkan seseorang..
biar kita + Tuhan saja yang tahu..
apa seronoknya membocor rahsia seperti itu..
huh~~

atau
mungkin
kita hendak melepaskan rasa beban dalam diri kita mengenai rahsia itu..
bagi aku
BOLEH
tapi kena nilai dan lihat kepada siapa kita hendak kongsikan..
bukan dengan orang yang 'simply' berkongsi lagi dengan orang lain
oh tidak~~

sometimes
friends can be poison


GOD bless us
L.O.V.E

-chikbeth-


No comments: