Wednesday, April 4, 2012

: saving :

haha
tadi.. tiba2 jer aku terfikir..
tahun ini aku kalau boleh tak nak berbelanja..
nak saving..

erm..
kenapa?
sebelum ni tak pernah saving ker?

macam ni..
aku bukan la seorang pekerja yang mendapat bayaran yang tinggi..
cukup sekadar untuk kehidupan sebulan..
kalau dapat saving pun 'ciput' jer setiap bulan..
lagi2 dah ada kereta..
semakin perlu 'sikap berjimat cermat' disemat dalam dada dan fikiran ni..

back to my topic..
semester ni..
aku sedikit rilex..
hanya perlu hadir kelas 2 minggu sekali
and then
2 subjek jer..

so, aku pernah berkata..
tahun ni rilex..
means perlu kerja keras cari
'side income'
tetapi tak tahu bagaimana..
nak kerja mlm ker..
or
cari part time mendesign..

i tell u all..
really Thank GOD..
HE hear my prayer..
ya.. a word, a sentence that come out from our mouth..
its a prayer
so, far...
kerja-kerja selepas waktu pejabat datang kepada aku..
tetapi aku perlu berani..
menerima cabaran ini..
aku mesti membina konfiden diri..
ini adalah realiti kehidupan..
aku ingin kehidupan yang success..
bukan kerana aku mengejar $$$
tetapi pengalaman yang aku perolehi..
selain upah $$ yang akan aku perolehi juga..

itu la sebabnya aku kata tahun ini aku ingin saving..
aku nak tengok kemampuan aku untuk tahun ini..
masih ada 8 bulan lagi tahun ini untuk ditempuhi..
so, aku perlu perbaiki lagi kehidupan aku..

perkara penting aku perlu lakukan..
saving untuk..
1) kereta 'birthday'
2) Yuran study aku..
3) ASB capat target.. $****.**
4) Hutang2 lain..(PTPTN, YAYASAN, AEON etc)
5) $*** for christmas...

itu la antara perkara yang aku fikirkan setakat ini..

itu saja yang aku terfikir..
apa yang aku tulis..itu yang timbul dalam fikiran aku..
ntah betul or tidak susuan ayat..
biarla..

GOD, Thank you..
i LOVE you..
Help me..
Be with me..

+amen+

chikbeth

No comments: