Thursday, January 12, 2012

: Azam Baru :

hari ni 12.1.2012..
maksudnya sudah 12 hari kita melayari kehidupan di tahun baru..
so, ada perubahan??
sama seperti biasa kan..
masa berlalu sama seperti hari-hari lain..

erm..
bagi aku..
tahun baru disambut dengan kesibukan menyiapkan tugasan Studio..
biasalah.. bukan pelajar cemerlang..
'harus' ada last minute..

tapi..
AZAM BARU..
aku mahu setiap kerja yang aku lakukan siap cepat
aku perlu pandai mengatur masa..
aku CUBA untuk mengelak dari ada berlaku kelewatan..
actually ada kegagalan berlaku..
tapi aku berusaha untuk menyiapkan seperti 'list' tugas aku pada hari ini..
chayok2..

dugaan..
memang cukup terduga untuk menurut plan...
tapi aku perlu fikir positive and optimis..
bahawa aku boleh melakukan semua ini..
yang penting.. aku ada keyakinan..
kerajinan serta kekuatan untuk melawan semua nafsu-nafsu 'MALAS'

Tuhan besertaku...
immanuel..

selain itu,
azam aku tahun ini..
pengurusan kewangan
aku perlu bijak berbelanja..
beban aku bertambah semenjak aku memiliki si 'buah ati'
banyak $$ aku perlu sediakan untuk si 'buah ati'..
untuk memenuhi keselesaan aku bila bersamanya..
so, aku kena rajin sikit..untuk itu.
rezeki ada saja..
hanya menuntut kemampuan aku untuk melakukan semua itu..
Tuhan ada disampingku...

seterusnya..
sosial di internet..
facebook, beautifulnara, ohartis, gua, ohbulan...
semua yang berkaitan dengan dunia hiburan..
aku dah SEKAT...
tiada lagi waktu khas untuk aku melayari website2 ini..
ini adalah untuk kebaikan aku..
biar aku tidak mengetahui berita tentang rakan2 aku di alam maya..
aku percaya mereka ok..ok sahaja..
kerana tahun ini aku menjadi pelajar tahun akhir..
menuntut aku FOKUS PENUH..
jika aku ingin menjadi seseorang yang memegang ijazah LA
yang berKUALITI serta punya KUANTITI yang boleh dibanggakan..

KESIHATAN pula..
buat masa ini aku masih meneruskan perjuangan untuk memastika kesihatan aku berada ditahap yang baik...
mengamalkan pemakanan soya + greenfield organic..
cukup untuk aku berpuas hati dengan hasilnya..
cosmoderm produk berasas tea tree..
turut memberi aku keyakinan untuk tidak bertukar lagi produk lain..
setakat ini amat membantu untuk memulihkan masalah muka aku..
selebihnya..
aku perlu lebih bersenam untuk kecerdasan otak dan juga fizikal..
selain mengawal pemakanan yang tidak elok untuk kesihatan tubuh..

yang terutama dalam kehidupan aku..
adalah
hubungan aku dengan TUHAN..
keimanan aku terhadap AJARAN DIA..
kepercayaan aku terhadap DIA..
aku ingin dalami lagi...
aku percaya dan yakin..
KASIH yang ada dalam diri aku adalah dari DIA..
yang membuat hati aku sukacita..
kuat
sabar,
tabah,
dalam apa jua halangan, cabaran yang hadir dalam diri aku..

KAWAN..
andai 'dia' engkau beri untuk aku sebagai teman..
aku akan terima dan aku akan curahkan kasih sayang aku kepada dia..
tetapi
belum tiba masa aku untuk memikirkan selebihnya..
kerana belum bersedia untuk sebarang komitmen melainkan
Engkau percaya aku boleh untuk itu semua...

Terima Kasih untuk semua..

harap aku dapat mengikut perancangan aku dan aku serahkan ini kepada ALLAH Bapaku..
approval...^_^

i LOVE u and LOVE all of u...
muuah -xx-

chikbeth

No comments: