Saturday, May 14, 2011

: susah..kalau.. :

susah..
jika ada yang tidak ingin merubah perangai buruk diri sendiri..
susah..
jika dianggap itu merupakan semulajadi

Perangai
boleh diubah sekiranya kita membenarkan diri kita
untuk
berada di kawasan positif

susah..memang susah..
nak diungkit nanti dikatakan suka mengungkit
dan juga mungkin tidak ikhlas..
BAGAIMANA..
jika ia tidak dihargai...
tentu rasa terkilan kan..

bukan niat untuk mengungkit tetapi hanya ingin memberi peringatan..
ya...benar susah
jika sendiri tidak mahu mendengar serta menerima..

cuba untuk menjaga perasaaan..
adakah perasaan dan hati kita dijaga..
TIDAK....
malah terasa disakiti...
bukan meminta...
kesalahan hanya sedikit
tetapi
seperti suatu kesalahan yang besar telah dilakukan..

aku jadi hilang akal..
aku pujuk hati untuk bersabar..
aku rayu agar air mata tidak gugur..
aku cari teman untuk luahkan rasa perit..
bukan meminta untuk ditatang

hanya penghargaan..
hanya ucapan terima kasih..
hanya penghormatan..

huh~~
Tuhan, engkau perkuatkan lah jiwa ku..
engkau berikan aku sukacita..
engkau beri aku kasih sayang..
engkau ajar aku untuk bersabar
Terima Kasih Tuhan..

Aku mengasihi engkau...

luv ya..
chikbeth

No comments: