Saturday, May 7, 2011

: cuti semester :

ya...
cuti semester memang belum bermula..
tetapi
bagi aku dan rakan2 aku...
cuti suda dirasai kerana paper final sudah abis...
hanya tinggal kawan2 seperjuangan ku yang lain...
selamat berjuang wahai rakan-rakan ku..

huh...
apa yang aku boleh lakukan sepanjang cuti sem ini??
banyak perkara aku boleh laku kan..
dan yang telah ada dalam perancangan aku juga..
tetapi
minggu ini aku masih memanjakan diri untuk tidak memulakannya lagi..
biar aku merasa cuti untuk minggu ini..

aku berharap sangat..
landasan yang akan aku bina
akan aku lalui sebaik mungkin..
waktu terluang ini lah
aku patut guna untuk memperbaiki pengurusan diri..

dalam kepala aku plan
i) belajar mewarna
ii) revise subject research method (ready awal )
iii) buat jadual dan ikut jadual
iv) siapkan tugasan ofis secepat yang mungkin..
v) exercise - 3bulan nak dapat berat 50kg-48kg
vi) makan makanan sihat (umur makin menambah ooo)
vii) jaga muka (huhu pimple..pimple..)
viii) belajar berjimat cermat yooo...(aku simpan duit tuk masa depan keluarga)
x) berdoa... (selalu susah untuk dilakukan.. kenapa ek)
xi) kurangkan sesi 'luahan perasaan' yang terover
xii) cuba mencari identiti pemakaian diri sendiri...(suit to ur age lar..)

huuhuu..
banyak dah..
ok la..
nanti tak dapat follow pla..
ni rancangan rahsia i
kahkahkah...

may GOD bless me...
xhikbeth

No comments: