Friday, December 2, 2011

: money isn't everything :

anda setuju tak?
money isn't everything!!

huh~~
aku membuat kerja sambil berfikir..
pada waktu seperti ini..
8.36pm
masih membuat kerja office..
huh~~
kerana apa?
wang or apa?

honestly..
aku sendiri tidak sanggup menyiapkan kerja2 ini secara mendadak...
orang yang bercakap, memang senang untuk explain bagaimana
patut kerja ini dilakukan..
tetapi..
kepada orang yang akan melakukan kerja itu..
mampu kah?
larat kah?

aku, ketika ini melakukan 2 perkara..
bekerja sambil belajar..
bila masa bekerja.. 9am-530pm
waktu melakukan kerja sekolah.. 530pm until 6am..

kenapa perlu di sogok pasal duit..
jika hendak sesuatu kerja itu disiapkan cepat..
aku rasa aku tidak termakan..
bagi aku kualiti kerja adalah paling penting..
aku sudah punya jadual sendiri..
kenapa tidak boleh bertolak ansur..

bekerja dalam keadaan terpaksa, terdesak..
akan menyebabkan kualiti keja menurun..
paksa..paksa..paksa...
aku tidak menyukai perkara itu..
huh~~

bagi aku rezeki ada di mana2 dan bila2 masa..
untuk menyediakan kerja dalam masa seminggu adalah mustahil..
aku seorang!! untuk melakukan kerja yang berkuantiti besar..
aku boleh buat tetapi bukan dalam kadar masa yang singkat..
sangat singkat..
huh~~~

kerja perlu ada perancangan..
baru kuantiti serta kualiti terjamin..
membina, ada inovasi dan ada kekreatifan nya..

Lord, Help me..
Strengthen my Mind, my Heart and my Soul..
i believe in You and love you..

chikbeth

No comments: