Thursday, August 19, 2010

: KEPUTUSAN :


kenapa?
aku seperti merumitkan keadaan diri..
apa sebenarnya
yang aku cari?
duit?
aku sudah menyatakan kepada diri aku sendiri
bahawa duit
boleh di cari di mana sahaja...

'tekad'
sukarkah aku untuk memahami erti perkataan itu??
mana teguhya pendirian diri sendiri..
berulang kali menyatakan
TIDAK INGIN...
tetapi
aku masih di sini..
semakin hendak di jerat..

TEKAD!!
sekali lagi aku memaksa diri aku untuk memahami perkataan ini..
tekad..TEKAD...tekad...
JATUH bukan bermakna kita tidak boleh bermula semula..
SUKAR apabila kita makin menganggap ia sukar


adakah aku mengajar diri untuk hidup sebagai orang
'pessimist'
arggh~~
tidak...
bermula semula bukan perkara yang sukar jika diri sendiri di pupuk nilai keazaman + be positif

OH TUHAN..
tolong aku..
biarlah keputusan yang bakal aku ambil ini
menjadi yang terbaik buat ...

DIRI AKU,
KELUARGA AKU,
KEHIDUPAN AKU..
dan permulaan bagi segala sesuatu..

aku ingin menjadi yang terbaik
untuk mereka ini
serupa dengan TUHAN ku..

here me LORD..
amen..

No comments: