Thursday, August 5, 2010

: Aku rindu :

huhu..
haluu my blog..
hari ini aku terasa rindu..
rindu terasa kembali..
entah kenapa??

susah sangat kah untuk merasa gembira??
tapi yang pasti..
selepas aku menghabiskan cuti selama 2 bulan di negeri kelahiran ku
perasaan ingin kembali ke tanah kelahiran aku
semakin menebal..

baru aku realize..
semenjak usiaku 18 thn..
aku belum pernah lagi bercuti panjang
ya.. mmg ada
tika aku menjalani
latihan praktikal..
tapi
ketika itu perasaan untuk kembali ke Semenanjung Malaysia
sangat berkobar2..

setelah hampir 9 thn..
berlalu
aku bertekad untuk bercuti selama 2 bulan..
secara kebetulan
pelbagai aktiviti yang aku lalui
yang membuatkan aku sedar
betapa seronok nya
ketika aku masih kecil..
ketika aku masih berada di negeri kelahiran ku..
bersama sanak saudara ku..
adik beradik ku..
huhu
(^_^)

tapi kini
aku kembali RINDU itu semua..
tiada kedua kali nya..
kerana keadaan sudah berbeza

rindu akan kampung halaman ku,
rindu akan makanan bangsa ku,
rindu akan bahasa ku..
rindu akan suasana kehidupan di Sarawak..
ternyata kehidupan seperti ini yang aku RINDU..
sangat2 rindu
walaupun ada sedikit berbeza dengan keadaan duduk di semenanjung..
huhu

ya..
aku rindu~~




No comments: