Wednesday, November 13, 2013

: TERIMA KASIH :

TERIMA KASIH
tidak perlu diucapkan mengikut waktu tertentu..
ia boleh di ucapkan bila-bila masa..
tetapi
kadang-kadang ada juga yang malas ingin menyatakan terima kasih

Dalam blog kali ini,
aku ingin mengucapkan syukur dan terima kasih
dengan kehidupan yang aku lalui
dengan orang-orang yang aku jumpa setiap hari..
kadang-kadang manis,
kadang-kadang pahit

bagi aku, pahit lebih banyak mengajar kita tentang kehidupan..
aku selesa hidup berdikari..
aku selesa bergerak sendiri..
aku suka membuat keputusan sendiri berkenaan kehidupan aku..
yesh, mengikut keadaan aku ketika ni..
berjauhan dari keluarga..
advice dari kawan-kawan sangat dialu-alukan..
tetapi aku tidak suka 'bergantungan' sangat dengan orang keliling aku..

sebelum ini mungkin kurang perasan
akan rasa 'terkongkong'
sebab kebanyakan rakan-rakan aku membenarkan
aku mengikut rentak hidup aku sendiri..

apabila berada di tempat baru..
aku rasa terikat..
aku cuba adapt keadaan sekarang..
aku tak boleh.. 
aku lebih suka layan kehidupan sendiri..
and
aku tidak mahu -ve feeling/environment absorb dalam kehidupan aku..
 aku mahu hidup ceria gembira..
mungkin aku perlu memahami mereka lagi
atau mereka perlu memahami cara aku..

masa aku masih bersekolah,
aku kurang bercakap..
bila aku further study,
aku belajar bercakap 
dan jadi sangat banyak bercakap..

sekarang aku belajar untuk simpan cerita yang tidak perlu dikongsi..
membuatkan aku
seolah-olah berat mulut untuk bercakap..
 hal ini menjadi habit, 
so, banyak hal belum aku share dengan kawan-kawan/keluarga aku..

hehe
lari 'track' pula cerita aku..

sebenarnya aku ingin berterima kasih
dengan kawan-kawan aku..
cara kami berkawan
bila duduk serumah...
cara pergaulan
membuatkan aku lebih menghargai kehidupan
kenal erti berdikari
kenal erti susah dan senang membina kerjaya...
walaupun kita tiada siapa2 di dunia ini..
kita masih ada Dia yang akan membantu kita..

kawan datang dan pergi..
sahabat yang sentiasa ada walaupun jarang bertemu..
Dia merupakan sahabat terbaik aku..

Terima Kasih
diatas kehidupan yang diberikan..
dan akan terus mencari pengalaman dalam kehidupan ini..

susah lebih senang daripada hanya mengenal senang...

Love ya
^_^



No comments: