Saturday, September 28, 2013

: nak turun berat lar :

pagi2 buta ni..
sempat lagi nak jenguk belog i ni..
haha

tang tiba2 jak teringat mok nurun berat tek..
haha 
speaking melayu sarawak

yup, 
3 bulan practikal..
1st month - rasa berat turun sbb kejutan budaya n sakit..
2nd month - bulan puasa, aku ada member nak makan..huhu
3rd month - dah terasa seluar n baju sendat..
kesimpulannya, memang berat aku dah naik.
bos aku pun tegur..
ada beberapa org yg tegur..

aku pun dapat rasa penambahan lemakss di tubuh ini..
nak pakai jean pun susah payah..
paling ketara..
dulu-pakai seluar kurang sikit geleberan di kawasan pinggang..
after - huhu, dah la ketat, di tambah pula lemakss yang ter'juih' dari pinggang..
adoii..

so, nak kata aku dah start diet 
aku belum memulakan sepenuh nya
cuma, sekarang aku sedikit kontrol pemakanan..
1) sebab nak kontrol pengeluaran duit.
2) makan ikut waktu. so, banyak bekal lar..
3) jaga mata sebab nak study..

senaman pulak belum bermula..
terasa stamina badan menurun..
cepat lelah, nak naik tangga pun x larat..
sebelum ni la..
sekarang dah beransur okay..
stamina dikumpul sedikit demi sedikit..

hahaha
itu jer la cerita aku pagi2 ni..
saja nak amik aura positif..
engkau boleh, aku sure boleh juga..
hehehe

May GOD bless me..
+amen+

No comments: