Wednesday, February 13, 2013

| Kenangan dan Sejarah |

hehe
aloha..
tajuk post yang agak tegas..
ye ker??
haha

semalam lagi.. aku berborak dengan kawan aku..
bila masa waktu sesi luahan datang..
terus aku teringat..
luahan itu
semua adalah kenangan aku dan ia adalah sejarah dalam kehidupan aku..
dalam apa jua yang aku lalui dalam hidup aku
cerita semalam lebih berkait dengan
 hubungan antara seorang perempuan dengan seorang lelaki..

hal ini,
membuatkan aku berfikir..
betapa beruntung dan bersyukur nya aku
kerana dapat mengawal nafsu yang hadir disebabkan oleh daging kita..
perkara ini tidak akan bertitik noktah disini..
dugaan, cabaran dan godaan..
ia akan tetap berlarutan sekiranya kita lalai..
 | abis~~ |
bukan sahaja untuk hal ini..
untuk semua hal..

so,
aku sangat2 bersyukur kerana aku punya kenangan dan sejarah
yang boleh aku jadikan panduan dalam menjalani kehidupan seterusnya..
aku mengaku..
aku pernah kata aku bukan seorang yang sosial
atau lebih tepat..
seorang yang 'anti-sosial'
dulu,
perkataan ini memberi definisi kepada aku
sebagai seorang yang mempunyai amalan tingkah laku @ perilaku yang tidak elok..

sekarang,
aku dah faham..
aku tidak la 'anti-sosial'
cuma cara aku bersosial lebih kepada kehidupan yang POSITIVE..
aku tidak kisah apa pandangan orang lain..
ini aku..

jadi, semalam itu seperti kenangan yang aku cungkil dan harus tutup buku
dan buat ia jadi sejarah dalam kehidupan aku..
NO TURNING BACK..
lagipun, hal seperti itu cuma secubit rasa dari kehidupan kita yang lain..
yang mana, ada yang lebih berharga dan bernilai..


okay..
aku adalah aku..
unique bagi aku..
semua milik Tuhan..
aku kena berlaku seperti Dia.

haha

sekian terima kasih

chikbeth

No comments: