Thursday, March 22, 2012

: asyik ingat :

aku jadi bingung...
pagi, petang, siang, malam..
asyik teringat..
abis lar kalau 'teringat' tu mengalahkan ingat pada Tuhan..
huish..

tapi memang betul pun..
setiap saat aku teringat akan hal itu..
hai~~
apa benda yang aku ingin tahu sangat ni..
aku pun mencari2 sambil2 buat dialog sendiri..
silap hari bulan orang kata aku punya 'kewarasan' mulai menurun..
BAHAYA~~

aku paling risau kalau salah anggap..
persoalan kenapa? kenapa? dan kenapa?
juga timbul dalam diri aku..
huh~~

entah la..
pelik betul..
kenapa la diri ini terlampau menyibuk pasal hal itu..
mau makan hati dibuatnya

bertambah bingung sebab..
hal ini bertambah dekat..
senyap juga..
aduiii~~

tetapi tidak menganggu aku..
cuma otak aku asyik teringat dan memikirkan hal itu...

aku tahu..
terbaik untuk aku..
aku serahkan hal ini dalam kuasa Tuhan Yesus ku..
Dia yang terbaik untuk membantu aku menyelesaikan masalah ini..
walaupun usahanya adalah dari diri aku sendiri..
aku hanya ingin kekuatan ...

aku juga takut EGO..
membelenggu diri...
kata orang ego, aku rasa diri aku turut memiliki sifat itu..

baik or tidak?
aku kena kaji...


Tuhan Bapa, Tuhan Yesus..
aku serah semua ini dalam tangan engkau..
+amen+

Love ya

Chikbeth

No comments: