Tuesday, November 23, 2010

: variety of human character :

aloha to
born2bmelanau.blogspot...
ahaks
^_-| ^_^| -_^
how are you today?
i hope all of us fine today..
hehe

okay..
hari ini
saya nak bercerita sedikit mengenai character seseorang manusia..
tetapi tidak lah secara spesifik
sebab
saya bukan pengkaji sifat2 ini..
cuma
based on mata saya memandang dan apa yang saya lalui..

erm...
tidak dinafikan..
didunia ini SANGAT BANYAK sifat manusia
ada yang kita boleh jangkakan
ada juga yang kita tak jangka
dan juga
kita confuse pun ada
kan....
actually it is subjective attitude juga kan??

so, bagi saya
saya rasa beruntung kerana boleh berada sekitar orang yang berlainan karekter, sifat dan sewaktu dengannya..
cuba anda fikir sejenak...
kehidupan dan orang di sekitar anda
^_^
mesti anda rasa unik kan..
setiap apa yang anda lalui adalah berbeza..
kita tidak boleh meletak syarat atau harapan
bahawa kita akan berjumpa @ berhadapan dengan situasi yang sama sahaja..

maksudnya;
kita perlu bersedia dari segi fizikal dan mental
kerana orang di sekeliling kita
adalah
unpredictable...
unexpected..
lagi banyak kita jumpa karekter yang berbeza
lagi bagus!!
kerana
kita boleh membina karekter yang bagus..
TETAPI
kita kena ada prinsip hidup lah...
lebih berciri optimis
positive
membina


so,
seperti perumpamaan ini..

"YANG BAIK JADIKAN TAULADAN,
YANG JAHAT JADIKAN SEMPADAN"


God bless us all

^muuah^

chikbeth

No comments: