Tuesday, November 23, 2010

:...............:

haluu
once again..

sedang saya membuat kerja..
saya terfikir akan sesuatu..

Kenapa kita bekerja??
Apa yang perlu kita lakukan terhadap kerja kita??

NOW..
our life, our work in 'reality' not fantasy..
Kenapa saya berkata demikian.
Semakin hari saya berfikir..
Apa jua perkerjaan yang kita lakukan MEMANG ADA TUJUAN..
Tujuan yang REALITI..

semasa kita di alam persekolahan..
tak kira lah menengah rendah, menengah tinggi @ IPTA/S
apa jua yang kita buat adalah 'fantasi'
kenapa?
kerana kita masih belajar
salah dan silap, lecturer akan tegur...

TETAPI
di alam pekerjaan
SEMUA kerja @ task yang kita lakukan
adalah realiti..
yang 100% akan digunakan oleh syarikat tempat kita bekerja..
bermakna..
kita tidak punya masa untuk melakukan perkerjaan itu secara sambil lewa
ada benar??
BENAR kan....

so, selamat bekerja untuk semua yang sudah melalui alam pekerjaan
bagi saya
seseorang yang baru bekerja memang tersangat mentah
dalam
mengadaptasi
dunia belajar
ke dunia pekerjaan sebenar...

mungkin ada yang sudah faham erti kata berkerja..
dan
mungkin ada lagi yang masih dengan dunia belajar..
yang menganggap..majikan sebagai 'cikgu'

realiti kan fantasi anda...
sekian

chikbeth


No comments: