Friday, January 24, 2014

: macam-macam berlaku 2013/2014 :

halu..
happy new year 2014..
before ni dah nak karang post baru tetapi page untuk mengarang 'hilang'

so, karangan aku tertangguh dan dah tak ingat..
its ok..
just dengar and baca apa post yang aku ingin luahkan..

macam-macam berlaku
okay~~
apa maksud aku..
 bulan january lagi seminggu nak berlalu..

aku merasakan seperti tidak berpijak di bulan january 
kenapa?
awal january aku sibuk dengan persiapan portfolio..
hari kejadian yang aku harap hadir lambat lagi..
tetapi masa kita tidak boleh hentikan
ia tetap berputar..
setelah selesai semua..

aku kembali bertugas untuk 2 hari 
sebelum memulakan percutian..
~balik kampung selama 10 hari~

sepanjang di kampung 
aku banyak luang masa membantu parent aku di kedai..
empat hari terakhir,
aku perlu balik kampung untuk menziarah datuk aku 
dan juga sembahyang untuk setahun pemergian nenek aku..

aku balik ke Bintulu pada hari Sabtu petang 
dengan menaiki bas..
keesokan nya
aku dan adik serta keluarga fly ke Kuala Lumpur..

aku spend masa bersama keluarga adik aku di KL 
sebelum kembali ke Kuantan pada pagi isnin.

Kembali bekerja seperti biasa..
ada perkara yang tidak menyeronokkan
iaitu..
GAJI..
bukan menunggu gaji bulan january..
tetapi gaji bulan December..
 belum kami perolehi
 haish~~

Sabar pun ada had nya..
dah la komisen pun bayar sikit2..
aku jadi seperti peminta sedekah setiap kali memerlukan duit..
huhu

tapi sehingga saat ini 
aku tetap bersabar..
jangan kita memberontak..
Tuhan pasti ada membantu kita..

itu la ceritera macam2 dari ku..
sekian

..LOVE YOU LORD..

 

No comments: