Saturday, April 23, 2011

: kurang bermaya :

kenapa?
aku kurang bermaya...
apa yang aku fikirkan..
kepala aku asyik2 memikirkan tentang sesuatu..

huhu..
susah..susah..
bukan senang nak susah...
tapi sangat susah untuk senang

aku bercakap mengenai study aku..
bukan senang nak amik sekeping sijil yang tertulis 'sarjana muda'
dan bukan senang nak untuk mendapat kan ia
tanpa usaha..

jika mengharapkan sesuatu
usaha kena ada..

tetapi..
cukupkah aku berusaha untuk sem ini
aku rasa usaha aku banyak untuk kerja aku..
kerana itu juga penting

bagaimana pula dengan study aku...???
terabai...
kalau aku cakap aku dah cuba sedaya upaya untuk menyiapkan..
tak apakan daya..
aku kurang bermaya

lagi2 bila aku dapat tapak yang ada scale tapi sebenarnya not a real scale..
lagi aku pening nak buat..
bagaimana org lain blh buat..
adakah mereka ada buat adjustment..

huhu
aku tak tau apakah jawapan yang aku bakal beri..
adakah aku akan daftar subjek 6 kredit hour ini atau tidak..
jika aku daftar maksudnya aku kena usaha untuk melepaskan diri..

tapi aku juga jenis yang tidak mahu meneruskan sesuatu sekiranya
aku tak faham apa yang telah di pelajari...
sia..sia la belajar kalau sekadar hendak lulus...
baik tak payah belajar...

huhu

TUHAN..
tolong aku beri mencari jawapan..
ataupun jawapan sudah ada tapi aku masih ragu2
untuk memberi jawapan...
or aku masih hendak memberi peluang..

Help me Lord

chikbeth

1 comment:

Unknown said...

fighting!!!gudlak in ur life..