Monday, January 10, 2011

: runsing :

saya merasa runsing......
kenapakah??
runsing pasal kehidupan?
study?
pekerjaan?
atau
duit?

ataupun
'homesick'

saya menjadi confuse..
kerana pada saat ini saya sendiri pun berada dalam keadaan tak sihat.
mungkin masih ingin berehat sebelum memulakan sesuatu..
tetapi
bercuti bermakna tiada pulangan bagiku..

aduh~~ pening
saya taknak hidup bersandarkan duit..
DIA adalah yang utama bagiku
tetapi USAHA adalah dari saya sendiri..

huh~
memang merunsingkan..
terasa keputusan yang telah dibuat adalah salah
tetapi semua perkara ini perlu diteruskan..
cari jalan lain untuk melaluinya..

saya tidak mahu tersilap membuat keputusan..
hidup di bumi ini bukan nya free..
apa jua yang kita laku kan perlu bayaran..
mana nak dapat duit jika tidak bekerja..

tiada transport..susah??
saya bersyukur sbb dapat juga menyediakan kenderaan untuk kegunaan papaku..
tiada penyesalan gara2 menghantar moto saya ke sarawak..
ternyata dia lebih selesa bermotosikal..

adakah aku runsing tentang usiaku..
yang semakin meningkat
aku sangat berharap aku tidak memikirkan sangat tentang perkara itu...

bagi aku..
tahun 2011 ini
aku ingin memulakan semula
menyusun jadual kehidupan ku
supaya 12 bulan bagi tahun 2011 tidak dipersiakan..
ya..
kita hanya mampu merancang
tetapi segala yang terbaik daripada TUHAN

may GOD be with me and my family..
bless us lord..

amen

chikbeth

No comments: