Wednesday, December 15, 2010

: DUIT :

Duit..
penting sangat kah duit?
kalau diikutkan memang penting
kerana duit kita guna untuk menyara hidup kita..
tetapi
jangan sampai duit melebihi
Tuhan...
Pastikan Dia tetap no.1 dalam kehidupan kita.
dari Dia juga kita mendapat rezeki
cuma cara setiap orang mendapatnya adalah berbeza..

sengsara...
ya..
memang sengsara kalau tidak punya duit..
apalagi kalau kehidupan kais pagi, makan pagi
kais petang makan petang...

saya
merasa bersyukur tetap mempunyai duit walaupun tidak banyak..
menyesal mungkin ada..kerana
sampai saat ini..
kehidupan masih terumbang-ambing..
tetapi
saya tetap akan memaksa diri saya untuk lebih rajin berusaha..
saya tidak mahu duit menyebabkan saya lupa akan Tuhan..
biarlah merasa susah sekarang kerana kesusahan ini
saya sedar bahawa saya perlu berusaha
dan sentiasa berdampingan Tuhan
untuk membantu saya
mencari rezeki secara halal...

saya mahu kejayaan saya berserta Dia
tiada jalan pintas melainkan titik peluh kita yang digunakan
untuk mendapat kesenangan hidup..

thank you LORD

bless me

chikbeth..

No comments: